Miért fontos a többnyelvű weboldal?

Szélesebb célcsoport, nagyobb vásárlói kör

A honlapok elsődleges célja, hogy információkat osszanak meg az érdeklődőkkel, és persze, hogy új ügyfeleket, vásárlókat szerezhessünk általuk. Minél több nyelven érhető el a honlapunk, annál több ügyfelet fog hozni. Előfordulhat azonban, hogy olyan speciális a termékünk, szolgáltatásunk, hogy csak a magyar piacot célozzuk meg, akkor is előnyös a többnyelvűség. Ugyanis egyre több külföldi él hazánkban, akik jelentős része nem, vagy nem jól tud magyarul, ezért szüksége van az idegen nyelvű honlapra.

Viszont, ha nemzetközi cégünk van és külföldre is szeretnénk szolgáltatásainkat ajánlani, vagy termékeinket eladni, akkor már elengedhetetlen, hogy az adott országok nyelvein, de legalább angolul, elérhető legyen az oldalunk.

Keresőoptimalizálás

A honlapok sikere nagyban függ attól, hogy hol találhatók meg a Google keresési találatai között. A keresési pozíció javítását célzó stratégiát és tevékenységet hívjuk összefoglaló néven keresőoptimalizálásnak. A Google csak azokra a kifejezésekre rangsorolja honlapunkat, amelyek megtalálhatók rajta. Ha azt szeretnénk, hogy honlapunk ne csak a magyar nyelvű keresések esetén jelenjen meg az internetes keresőkben, akkor további – üzleti céljainknak és piaci stratégiánknak megfelelő – nyelveken is el kell készíteni a weboldal fordítását.

Felhasználói élmény

A többnyelvű honlap azt jelzi a látogatók számára, hogy gondolunk arra, hogy a lehető legtöbb látogató tekinthesse meg az oldalt és értse is annak tartalmát. Jóval kényelmesebb böngészést tesz lehetővé, ha a potenciális ügyfelek saját nyelvükön futhatnak végig weboldalunk tartalmán. A felhasználóbarát élmény növelése fontos leendő vásárlóink számára és nem utolsó sorban növeli a weboldal, illetve a cégünk iránti elköteleződésüket.

Versenyelőny

A piacokon folyó óriási versenyekben és reklámzajban bizony nagyon nehéz kitűnni, ezért minden lehetőséget ki kell használni, ha szeretnénk megelőzni a konkurenciánkat. Az egyik ilyen lehetőség a többnyelvű honlap készítése. Amely cégünket mindenképpen pozitív megítélésben tüntetheti fel, hiszen alaposságról és körültekintő munkáról árulkodik. Nem beszélve arról, hogy ha a hasonló honlapok rendelkeznek többnyelvű kialakítással, akkor nem maradhatunk le mögöttük, ha nem rendelkeznek, akkor pedig megelőzhetjük őket. Így mindenképpen érdemes minél előbb többnyelvű weboldalra váltani.

Az a bizonyos első benyomás

Nemcsak randevú esetén, vagy a mindennapokban, hanem az internet világában is rengeteget számít az első benyomás. Törekedni kell arra, hogy amikor egy ismeretlen látogató megérkezik honlapunkra, a lehető legjobb élményben legyen része. A nyelvválasztó funkció általában a honlapok valamelyik felső sarkában szokott lenni, így a látogatók azonnal láthatják, hogy az adott weboldal és a mögötte álló cég gondol-e a külföldiekre is. Az első benyomás mellett nagyfokú kulturális érzékenységről is árulkodik egy többnyelvű weboldal. Ez elősegítheti a pozitív márkaértékelést, márkaidentitást és a nemzetközi kapcsolatok építését.

Értékesítés, avagy a konverziók növelése

Amikor megérkezik egy látogató a honlapunkra, meg kell győzni arról, hogy vásároljon a termékeinkből, vagy vegye igénybe a szolgáltatásainkat. Ezt természetesen sokkal könnyebb elérni, ha minél több nyelven olvasható a tartalom. Minél többen tudnak az anyanyelvükön böngészni az oldalunkon, annál nagyobb a lehetősége annak, hogy vásárolnak a termékeinkből, vagy kipróbálják valamelyik szolgáltatásunkat. És ha már szóba került a konverzió, fontos megemlíteni a hosszú távú növekedést is. A többnyelvű weboldalak hozzájárulnak a vállalkozás hosszú távú növekedéséhez és fenntarthatóságához is. Mivel az új piacokra való belépés és a nemzetközi ügyfelek megszerzése új bevételi forrásokat teremthet. Fontos, hogy az előbbiekben bemutatott előnyöket figyelembe véve gondoljuk át honlapunk kialakítását. A fordításnál azonban legyünk körültekintőek, ne akarjuk spórolni, az igényes eredmény érdekében inkább forduljunk szakemberhez! 

Our Blog

Categories