A többnyelvűség előnyei
Világszerte minden harmadik ember használja a közösségi médiát, avagy a különféle közösségi média platformokat. Képzeld csak el, hogy milyen eredményt érhet el a vállalkozásod, ha a márkád történetét a legkülönbözőbb közönségeknek a saját nyelvükön mondod el?
Ha globális márkát építesz, a többnyelvű közösségi média jelenlét kiépítése mindenképp része kell, hogy legyen a lokalizációs marketing és kommunikációs stratégiádnak, méghozzá erősen. Más szóval, lokalizálnod kell a tartalmat. A lokalizáció fogalma könnyen érthető, ha konkrét példákkal szemléltetjük.
Mit jelent ez és miért fontos?
A lokalizáció nem csupán fordítási munka. A lokalizált tartalom olyan tartalom, amelyet úgy alakítottak ki, hogy ne csak az adott közönség nyelvén szólaljon meg, hanem kontextuálisan és kulturálisan is releváns legyen számára.
Íme 10 ok, amiért jó, ha többnyelvű közösségi médiát működtetsz
1. Az idegen nyelvek online használata növekszik

Az online használt arab nyelvek száma az elmúlt 10 évben több mint 2500%-kal ugrott meg. A japánul beszélő internetezők száma pedig 1999 óta 152%-kal nőtt. Ezek a statisztikák talán nem meglepőek az internet robbanásszerű terjedése miatt, de gondoljunk csak arra, hogy az angol nyelv online használata még csak meg sem háromszorozódott.
Ha sikeres vállalkozást szeretnél működtetni és jelen lenni a nemzetközi piacon, akkor a közösségi média csatornákat úgy kell átalakítani, hogy azok megfeleljenek az angolul nem beszélő potenciális ügyfeleknek.
2. A fogyasztók jobban szeretnek a saját nyelvükön kommunikálni
Egy Common Sense Advisory kutatás kimutatta, hogy az emberek 87 százaléka azt állítja, hogy nem vásárol olyan weboldalon, amelyet nem ért. Ha viszont az anyanyelvükön szólnak hozzájuk, a fogyasztók ötször nagyobb valószínűséggel vásárolnak.
Gondoljunk csak például az Egyesült Államokban élő spanyolajkúakra, akiknek a vásárlóereje 1,3 billió dollár. A Meta Foresight által készített tanulmány szerint ez a demográfiai csoport 1,4-szer nagyobb valószínűséggel akar termékeket vásárolni spanyol nyelvű hirdetésekből, mintha ugyanezeket a hirdetéseket angolul látnák.
3. A legtöbb globális internet-felhasználó nem angol anyanyelvű
Tudtad, hogy a Facebookon naponta több mint 20 milliárd fordítás történik?
Bár az angol a legnépszerűbb online nyelv, a világ internetfelhasználóinak mindössze 25,4%-át teszi ki. Ez a felhasználók közel 75%-át jelenti, akik nem szereznek tudomást a vállalkozásodról, ha nem vagy jelen ezeken a különböző nyelvű közösségi média felületeken. Az angol után a kínai, a spanyol és az arab a legszélesebb körben használt nyelv az interneten.
A legjobb módja, hogy kapcsolatba lépj a közösségi média felhasználóival, és hogy a márkádat észrevegyék az az, ha a célpiacot az anyanyelvén szólítod meg.
4. Lokalizált tartalom kezelése a célközönség nyelvén
Ha azt szeretnéd, hogy a lokalizációs stratégiád marketing szempontból kifizetődő legyen, akkor ott kell találkoznod a közönségeddel, ahol elérhetőek (közösségi média, e-mail, alkalmazások, mobilok, stb). Ez azt jelenti, hogy több közösségi csatornán és platformon is lokalizálnod kell a tartalmat. És ne felejts el külön közösségi média fiókokat létrehozni a különböző piacokra. A Facebook esetében a „Global Pages” beállítás lehetővé teszi, hogy a tartalmadat különböző országokban egy márkanév alatt lokalizáld.
5. Lokalizáld a legjobban teljesítő tartalmakat

Kezdd mindig a legjobban teljesítő tartalmaiddal, amelyeket már korábban is jól fogadott a célközönséged, mert nagy a valószínűsége, hogy az új közönség számára is ugyanolyan jól fognak teljesíteni. Nézd meg a Google analitikáját, és ellenőrizd, hogy mely tartalmak voltak azok, amelyek a legnagyobb konverziót generálták!
6. Használd fel újra a meglévő tartalmakat
Több külföldi piacot is elérhetsz, ha a közösségi oldalaidon található eredeti nyelvű tartalmakat különböző nyelvekre adaptálod. Dolgozz professzionális fordítókkal, szakfordítókkal, akik lokalizálják a tartalmat, hogy az minden nyelven kulturálisan megfelelő legyen. Ide kattintva eléred díjkalkulátorunkat!
7. Növeld a követést globálisan
A MarketingSherpa tanulmánya szerint a 18 és 34 év közötti online platformokat használó felnőttek 95%-a hajlamos követni kedvenc márkáit a közösségi médiában. Ha a céged elkezdi használni a közösségi médiát különböző nyelveken, akkor jó esély van arra, hogy a többi országból származó felhasználók követni fogják a vállalkozásodat, és akár vásárlókká is válhatnak.
Tipp: Vizsgáld meg, hogy a célközönséged országában melyek a legnépszerűbb közösségi média platformok. Egyes országoknak saját közösségi hálózataik vannak, amelyeket széles körben használnak, különösen Kínában, ahol a Facebook, a YouTube és a Twitter be van tiltva.
8. Költséghatékonyság
A marketinganyagok lokalizálásakor a különféle fordítási technológiák használatával költségmegtakarítást érhetünk el. A keresőmarketingben például a terminológiai adatbázis kiváló eszköz. Az ott tárolt kulcsszavakat a vállalat a saját tartalomgyártásában és a keresőmarketingben, a fordítók számára pedig a fordításokban és a kreatív szövegekben tudja hasznosítani. Ha egy terminológiai adatbázist több szinten és különböző feladatokra használnak, akkor megnő a jobb keresőmotoros láthatóság lehetősége. További előnye, hogy nyilvánvalóbbá válik az, hogy egy vállalat több nyelven végez marketingtevékenységet.
9. Növeld az online láthatóságod! Gondolkozz lokálisan!
A többnyelvű keresőoptimalizálás biztosítja, hogy a közösségi média csatornák megjelenjenek a keresőmotorok találataiban, és a külföldi piacokon élő fogyasztók tudomást szerezzenek rólad. Győződj meg róla, hogy minden közösségi média csatornád az egyes nyelvekre optimalizált, annak alapján, hogy hogyan szeretnéd, hogy megtalálják.
Egy modern fordítóiroda és szakfordító munkatársai többféle módon is segítheti a vállalatokat a nemzetközi marketingben. A kiterjedt fordítói hálózatukban olyan fordítókkal dolgoznak, akik elsajátították a keresőoptimalizálás technikáit és eszközeit, valamint képesek kiválasztani a keresőmotor számára legmegfelelőbb kulcsszavakat, például a weboldalak fordításában.
10. Bizalom kiépítése a nemzetközi közönséggel
A fogyasztók többsége úgy kutat online egy vállalkozás után, hogy megnézi annak közösségi média csatornáit. Azzal, hogy a közösségi média különböző nyelveken működik, a külföldi piacokon élő közönség megbízhatónak és hozzáértőnek tekinti a vállalatot. Ez elősegíti, hogy a követők ügyfelekké váljanak.
Összegzés
Bővítsd a globális közösségi média jelenlétedet közösségi média szakértővel való együttműködéssel!
Ha szeretnéd magasabb szintre emelni a közösségi média marketingedet Európában vagy bárhol máshol a világon; vedd fel velünk a kapcsolatot! Szívesen segítünk a globális közösségi média marketing stratégiád kiterjesztésében.